Jimmy Choo wil eigen label terug
Het luxe schoenenmerk Jimmy Choo staat te koop. Voormalig eigenaar en ontwerper Jimmy Choo overweegt een bod te doen.De Maleisische ontwerper Jimmy Choo wil met financiële steun van de overheid in zijn land 'zijn' schoenenlabel Jimmy Choo, dat sinds 2010 te koop staat, weer terug kopen, zo meldt Vogue.
Choo legt, inclusief de bijdrage van de overheid, 570 miljoen euro op tafel om het label terug te kopen. Er zijn echter meer kapers op de kust; ook modegigant LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) is meer dan geïnteresseerd in Jimmy Choo.
LVMH nam onlangs Bulgari over voor 3,7 miljard euro en vertegenwoordigt luxemerken als Louis Vuitton, Givenchy, Fendi en Marc Jacobs. Ook modehuis Valentino is geïnteresseerd. In totaal zijn er tien potentiële kopers voor het schoenenmerk.
Geschiedenis
In 1996 richtte Jimmy Choo samen met Tamara Mellon, voormalig accessoireredacteur van de Britse Vogue, zijn eigen label op. Vijf jaar later besloot Choo zijn aandeel van 50 procent te verkopen voor 11 miljoen euro en zich als ontwerper te concentreren op de exclusieve couturelijn van het merk.
Op March 31, 2011